Пакет навчальних програм "SinSys", який застосовується в лаб.333 кафедри ЕТ для освоєння студентами цифрових пристроїв, тепер поповнився реальними зразками, що увійшли до лабораторії з віртуальних сторінок програми. Скромні мініатюрні цифрові конструкції реалізовані за участю студентів–дипломників та виконані з використанням сучасних елементів. Компактні багатофункціональні технічні рішення демонструють вимірювання технологічних параметрів, перетворення електричних величин, дистанційне та локальне управління компонентами автоматики, візуалізацію параметрів, сигналізацію, блокування, прикладне програмування, загалом все, що є в системах автоматики.
http://ut9li.narod.ru/news/iz_uchebnoj_programmy_sinsys_na_laboratornyj_stend/2015-12-16-331
За допомогою периферійного блоку для комп'ютера або планшета можна побачити застосування додатків до програми "SinSys" для синтезу автоматики індивідуальної спрямованості, а це вже одна з найпривабливіших актуальних тем нинішнього часу.
Успішне випробування дистанційного селектора розосереджених виконавчих елементів дає змогу констатувати, що за допомогою таких засобів реально створити навчальний макет диспетчерської системи з фрагментами контролю, діагностики та управління обладнання різного призначення, яке розмістилося у сусідніх лабораторіях кафедри.
Втілення в життя ілюстрацій навчальної програми послужили вдалі експерименти студентів інтернет-лабораторії "SinSys", які кілька років результативно беруть участь у міжнародних марафонах та контестах цифровиків, вивчають досвід студентів закордонних ВНЗ, навчаються конструювати самостійно. Допуском до участі у популярних заходах є власна якісна нестандартна цифрова апаратура, реалізація якої можлива лише після вивчення матеріалів навчальної та спеціальної літератури, та обов'язкового досягнення позитивних практичних результатів. Безперечно, що це можливо лише за певних персональних якостей та рівня професіоналізму майбутнього фахівця - цифровика.
На основі викладених новацій у лабораторії не зайве помітити, що зі зрозумілих причин прикладні ініціативи виявляються серед малої кількості студентів. Проектування та виготовлення технічних засобів потребує знань, навичок, суттєвих витрат позаурочного часу та певних капіталовкладень. Незважаючи на це навіть одинаки своєю творчою діяльністю здатні принести велику практичну користь у конкретній сфері. Якби була належна підтримка, то творча активність могла бути помітнішою. При зацікавленості реалізації ідей від виконавців завжди очікується генерацію рукотворних пристроїв, систематично поповнюють арсенал діючої техніки у навчальних лабораторіях. Оригінальні рішення нерідко стають початком важливих прикладних досліджень чи впроваджень. Для технічної творчості всі ці чинники дуже важливі, а серед студентів і аспірантів особливо. Там, де прикладні ініціативи не залишаються поза увагою результати з'являються в будь-яких умовах, обов'язково з'являються результати, які виконують роль візитної картки будь-якого творчого колективу, сприяють зростанню авторитету та рейтингу навчального підрозділу у ВНЗ та й там теж.
Викладачі кафедри ЕТ, висловлюючи величезну подяку юним ще конструкторам, шкодують, що вони знову назавжди залишають нашу лабораторію, але сподіваються в колективі, що постійно змінюється, обов'язково знову зустріти активних експериментаторів і продовжувачів взаємно корисного для нас творчого технічного початку - проектування та конструювання реальних навчальних навчальних закладів. пристроїв.
Викладачі кафедри електричного транспорту доценти Єсаулов С.М., Бабічева О.Ф.